Friday, August 20, 2010

11 Ramadhan 1431

The Lost Memories..

itu yang boleh aku rungkaikan dari ape yang ada dalam fikiran aku..
aku tak tahu bile aku start bercakap..
aku tak tahu bile aku start mengeja..
aku dh lupa bile aku start puasa penuh dalam satu hari..
malangnye sebab otak kita tak dapat nak memuatkan segala peristiwa yang
kite pernah alami dalam organ yang mengandungi banyak sel tu..

kadang - kadang aku mesti pernah try nk recall perkara - perkara mcm tu..
contohnya macam dengar 1 lagu then korang rase macam pernah dgr..
mesti korang akan search dalam2 kt otak..nasib lah kalau jumpe..
macam hari tu aku boleh terlupa aku pnye no sijil lahir..
sedangkan dulu aku punye kemain hafal sebab aku suke nombor 2..
but then again..otak nie bukan la hard disk yang ade 1 tetrabyte..
tapi kemampuan yang memang amat la jauh dengan ciptaan manusia tu..
sebab nie adalah ciptaan yang maha esa..
Allah yang maha bijaksana..

0 comments:

Post a Comment

 
www.dausphilosophy.blogspot.com