Wednesday, June 9, 2010

Shrek : Forever After



Hari ni aku berkesempatan tengok cerita Shrek dekat GSC Mid Valley. Aku dapat hall 7 and hall tu agak kecil tapi normal lah sebab cerita ni pun dah lama tayang kt pawagam.

Anyway,apa yang boleh aku rumuskan ialah skrip yang telah digarap amat bagus. Mengambil plot ketika Princess fiona belum diselamat sebagai permulaan cerita amat genius. Segalanya disusun dengan cantik. Shrek yang mengalami krisis menghadapi rutin hidup yang sama akhirnya mengeluarkan rasa tidak puas hatinya sehingga melukakan hati isterinya sendiri.

Villain bagi cerita ini, rumpelstiltskin diolah dengan baik. Saiz badannya yang kecil tidak sekali menunjukkan saiz otaknya yang sebenar,dia seorang yang licik. Mood sedih dapat ditunjukkan dengan baik. Penyesalan yang ditunjukkan oleh shrek akibat kebodohannya membuat perjanjian dengan rumpelstiltskin dapat dirasai penonton. Di penghujung, shrek akhirnya dapat membatalkan perjanjian tersebut dengan ciuman sejati yang diberikan oleh fiona dan shrek hidup happily ever after..hehe..

Jalan cerita yang sangat unik,hebat dan tidak jemu untuk ditonton. Lawak yang ditonjolkan pula adalah sgt fresh dan tidak lapuk. Semestinya shrek forever after adalah satu penamat yang terbaik untuk tetratology film shrek. Satu siri filem yang amat menarik dan kelakar!!


UNTUK FILEM INI:

★★★★☆

0 comments:

Post a Comment

 
www.dausphilosophy.blogspot.com