Monday, February 7, 2011

Rough Week in MBO

There's been long since i get the chance to sit back and relax in my home..online 24 hours..watching tv and wake up late..i didnt get any off day since i started work in mbo..it is because the week that i suppose to get off day is CNY weeks and unfortunately its midnite all days..jadik aku terpaksa menjadi burung hantu balik pukul 3..

Minggu yang mencabar..tak pernah aku kerja kt MBO tengok orang beli tiket sampai beratur kat luar..sesuatu yang luar biasa bagi staf - staf kat sana coz kitaorang before this takde pun customer ramai mcm nie..and menyusahkan lagi kerja..banyak pulak short staff this week..huru hara lah jugak kitaorang but nasib baik everything is under control..

Hari ini pulak aku ingat monday tak ramai orang..aiyo..meleset tekaan aku coz first show pun dah hampir penuh Hall 1..hari ini pun paling ramai orang for monday..sebelum ni..mondaylah paling skit orang and hari paling boring la kerja coz takde kerja..today pun short staff but boleh cover dengan pertolongan2 abang cleaner yang baik hati..kalau tidak mati aku sorang..thanks u guys..

Kerja macam drama la kadang - kadang..siapa yang emotional sangat and terbawak - bawak perangai sekolah menengah dia memang tak lama la kerja..kalau takde persefahaman and sikit - sikit nak merajuk bile ade gurauan memang jangan cakap kat tempat kerja macam ni..bile kau dah besar and dah kerja tempat - tempat yang memerlukan profesionalisme..jangan cakap setahun..sebulan pun belum tentu kau boleh tahan..kesian tengok co-worker aku yang tak pernah berbubah perangai dia..malas dah nak nasihat..sedar la sendiri..macam mane nak maju bro kalau perangai macam nie??

0 comments:

Post a Comment

 
www.dausphilosophy.blogspot.com