Wednesday, February 2, 2011

Welcome To The Adult World

Today..aku buka akaun CIMB aku..my second account..aku bukak coz nak masukkan gaji aku..tak payah la asyik nak pakai cek jew..leceh laa..so, aku sekarang 17 11 month..tak cukup umur lagi laa if nk kira bulan..if tahun yes i'm 18..so orang kat kaunter depan sekali cakap aku kena bukak remaja punya..but bile sampai kt orang yang buat akaun tu..die kate die wat terus dewasa coz aku pun lagi satu bulan je nk fully 18..so they opened adult account for me..hehe..u know what..all my co-worker cant have the account..they have to opened up tennage account..so i win..haha..

What i want to say is..dewasa..aku dah dewasa ke sekarang..tengok physical maybe la..mental..haha..still childish..but ape yang aku rasa..aku macam tak bersedia je nk melangkah ke alam itu..yela..dunia dewasa ni tak ada lah best sangat..tipu sana tipu sini..kerja..hutang..huh..mungkin aku tengok kat negative side..mungking positive side die lebih baik??

Dunia kedewasaan pun banyak drama - drama tikam belakang..semua nak naik selangkah lebih..tak ada nak kongsi sama - sama..tapi kat sekarang kat tempat kerja aku nasib baik tak ade mcm tu..tapi some how aku akan berdepan juga dunia macam tu..but mintak - mintak dijauhkan laa..memang bukan semua macam tu..but a few memang akan ada..so..i have to collect all experience that i can collect as my gear to face the adult world..be well prepare to survive!!

2 comments:

Nabil hensem said...
This comment has been removed by the author.
Nabil hensem said...

i'm also not ready yet.. i'm still think that i just a small kid in kindergarden...

Post a Comment

 
www.dausphilosophy.blogspot.com