Wednesday, December 8, 2010

Jiwa Bebas




Hehehehehe...
Saat jam nak menunjukkan pukul 3.30..aku semak kertas Biology Paper 3 aku ngan berhati - hati..2 - 3 kali aku semak..walaupun jawapan memang confirm salah experiment..hehe..tapi tak apa..tak rugi pun semak..waktu guru pengawas tu tengah kumpul helaian tambahan yang digunakan..die tanya aku guna tak helaian tambahan yang aku kumpul..aku cakap lah tak tapi aku terlupa yang aku ade tulis "spm is now over.....yahooo'..pas die tengok die pun tunjuk kat kelas..
hehe..aku pun senyum jela..lagipun tinggal empat orang aje..

Then..masa pun tepat 3.30..calon2 boleh berhenti menulis..aku tersenyum girang..kertas aku pun dikutip..aku rase adrenalin darah aku makin memuncak..semangat nk melompat2 melaungkan kemerdekaan otak dari bebanan memori..haish...aku salam dulu guru pengawas tu n cakap terima kasih kat die..pastu aku pergi ke luar..letak barang2 dalam beg..ayap bagi isyarat kate nanti..nanti..nanti..kelihatan semua budak2 akaun tunggu kat bawah..nk tengok saat bersejarah..tamatnyer penjajahan rutin seharian..sekolah tiada lagi..peraturan tiada lagi..spm tiada lagi..

Aku tak boleh tahan..aku pun berlari laju kat koridor..melompat kegembiraan..menjerit tanda kebebasan..yeaaaahhhh..laungan semangat memecah kesunyian..sampai kat kelas aku..kitaorg semua menjerit..merdeka..merdeka..n gelakkan kat sorang kawan aku yang amik chinese 14 haribulan nie..hehe..

Hari ini aku rase seronok sangat2..tiga minggu penyeksaan dah pun berlalu..tapi aku sedih jugak coz tamat lah school life aku..tapi dh jadik lumrah hidup...aku harus jugak tempuh..so..hey world..here i come!!!..this is new chapter of my life..mulakan dengan langkah yang gagah..

0 comments:

Post a Comment

 
www.dausphilosophy.blogspot.com