Thursday, December 9, 2010

Lampu Neon Kebebasan

Hari ini..hari kitaorang hang-out..yelaa..lepas three weeks berperang dengan soalan..lagipun hari ini abes paper account..so budak account kelas aku plan nk kuar..memandang aku ngan ayap je budak malay bio..kitaorang pun kuar la hari nie..so tema for today is baju sekolah..hehe..ayap yang bagi idea..yela..last kot pakai baju sekolah..bile lagi nk pakai..

So..hari ini bermula dengan aku pergi sekolah pukul 4..aku janji ngan shafiq kamal.. konon2 nk shoot video pasal sekolah..then ayap pun sampai..ktaorg lepak kat dewan..sambil tunggu pukul 4.30..then aku nampak acap keluar awal dari dewan..so rekod la die..punye la happy die turun..hak3..aku pun semalam lagi teruk..tepat pukul 4.30..diorg pun keluar..tapi tak macam habis periksa..semua biase je..lagi hebat budak bio semalam..so aku pun jadik tukang havoc kan suasana.. aku pulak lebih2...haha..then after borak2 kitaorg pun bergerak pergi KL..coz plan nk tengok wayang..

orang - orang yang terlibat adalah ayap, acap, man,adib,shamin,daniel,soleh,sobri,faris,shafiq..



mule2 igt nk naek bas..but takot lambat..naek cab turun kt slk selatan..naek lrt turun hg tuah

sampai kt pavi..kitaorang pun tengok cite hantu kak limah balik rumah..best woo..mmg tak rugi abes duet beli tiket tu..gelak memang tak ingat punye..lagi best dari no 1 pnye..zombie kg pisang..lawak memang original..abes tu kitaorg pegi la pizza hut..igt today nk dinner pizza..disebabkn xcukup meja..ade separuh pergi kfc..so end up aku tak dapat makan coz die nk closing n ayam cukup2 jew..terpaksa lah aku take away double cheeseburger kt mcd simpang empat tu..

masa jalan - jalan nk pergi mcd tu..cantik nyer pemandangan malam KL..memang unbelievable..
lampu2 neon yang ade kt bangunn memang memikat mata memandang..memang aku amat terpesona..mase tu pun dh pukul 10 leybih..aku pun dh berjaya pecah kan rekod..tak pernah aku lepak kt kl smpi lewat mcm nie..tapi aku dh mintak green light dari mak aku..so tak payah takut..hehe..memang best sangat hang out sampai malam..attraction kt depan maybank tu pun bes jgk..ade org wat prsembahan drum n jadik patung tu..best2..

otw nk pergi lrt hang tuah..blurry skit..

After that..kitaorang pun nk menuju jalan pulang..first time aku tengok keadaan shooping complex tutup...memang different la..sunyi..senyap jew..sampai lrt..jam dh pukul 10.46..memang confirm nk dekat kul 12 smpi umah..


kitaorg turun dekat stesen slk selatan..wktu tu bas baru je terlepas..so we decide to take a cab..but there's none..so kitaorang pun jalan la sampai jmpe taxi..but diorang dh tak amik penumpang..kitaorang pun decide nk jalan kaki sampai rumah..haha..time nie la best..aku pun dh jadik happening..aku lari macam cerita hantu kak limah tu..smpi terjatuh tag..hehe..then tibe2 datang bus lagi satu..hehe..okla..tak payah jalan kaki smpi rumah..

dlm bus..

sampai kat desa petaling kul 11 leybih..fuhh..what a nite..then before kitaorang balik..kitaorang pun salam among kitaorang..memang nmpk sume muka puas dapat kuar arinie..acap pun anta aku balik naek moto die..

Hehe..memang happening dis nite..if nk bandingkan dengan hari - hari lain aku kuar..dis nite la paling best..siap dapat pecah rekod lagi...balik lambat n balik lambat tapi mak aku tak marah..hehe..semua nyer berjalan dengan best laa..memang keseronokan tak terhingga..best dpt luangkan masa kualiti dengan my friend..hehe..melihat lampu neon kebebasan bersama..hurray..
LAUNGKAN JIWA BEBAS!!

0 comments:

Post a Comment

 
www.dausphilosophy.blogspot.com