Monday, February 6, 2012

Sebagai Pramusaji


PRAMUSAJI

Setelah sekian lama aku tak join catering. Last sunday, aku join balik untuk 1 day lepas my twin call aku. Aku ada kata dekat dia aku nak join catering sebab kekurangan bajet. Setahun aku tak rasa. So, agak² aku still ingat tak skill catering tu?

That sunday, the event was being held in Dewan Komuniti Bandar Tun Razak (BTR). Tak jauh dari rumah aku jadi kitaorang terus pergi. Tak singgah rumah ketua pramusaji. His name is Abang Jai. Ouh. Pramusaji ini gelaran untuk orang yang kerja catering itulah. Yang pakai uniform. Angkat pinggan. Jaga lauk. Pramusaji la tu. Jemputan hari tu 1000. So, it's not a problem sebab tak ramai. Tapi pernah sekali jemputan terlebih. Habis lauk hari itu. Siap tuan rumah kena beli KFC. Huhu.

When i arrived. Wow. Terasa rindu. Jumpa semua member lama. Abang² catering. It's been a year kan. Lepas borak sikit terus buat kerja. Modus Operandi kitaorang bermula dengan. First susun meja. susun kerusi. Alaskan meja. Sarungkan kerusi. Ikat riben di kerusi. Lap pinggan. Lap cawan. Letak tempat basuh tangan. Then lori sampai. Angkat lauk dan nasi. Hidangkan lauk dan nasi. Hidangkan air. Finished up decoration for the bride's table. Finish. Tunggu orang nak datang je. Siap² pakai uniform. Nama catering aku kerja ini Angsana Catering dan uniform dia berwarna biru.

First time tengok kenduri ada tarian poco -poco. :D

Tak ramai majlis hari itu. Tapi mcm mana pun masa nak kemas penat kot. Mungkin aku dah lama tinggalkan sebab itulah rasa penat sikit. After received our salary from Abang Jai. Diorang ajak lepak siap offer nak belanja. Kitaorang pun pergilah sebab Yen memang memang nak pergi situ pun. Nak jumpa girlfriend dia. Huhu.

0 comments:

Post a Comment

 
www.dausphilosophy.blogspot.com