Friday, February 3, 2012

What A Day

►Kebiasaannya. Perjalan Kuala Pilah - KL hanya mengambil masa 2 jam. Tapi disebabkan satu perkara. Semua jadik lambat. 4 jam dalam bas dan 3 jam sahaja untuk menunggu. Perjalanan yang memenatkan.

KELAS GANTI - SKS BUS - KL

►It's all started when my lecturer of this one particular subject what to ganti her class. Banyak² hari. Jumaat jugak dia pilih. Masa orang nak balik jugak dia pilih. Very bagus punya lecturer and end up we finishing up her work. Mark up the objective question for the test. Totally waste of time. So i miss the bus. Then have to call the cab. Wait some more until 1 hour. Urgh! I love my time and i dont like to waste it.

►SKS Bus. Now. Masa cuti tahun baru cina. Everything was perfect. I enjoy my ride. Pilah straight away to KL. But today, dah lama ramai orang sampai ada yang kena berdiri dalam bus for 4.30pm. Then stop dekat terminal one Seremban. Kena tukar bus. That is when the problem come. Bus tu disediakan for penumpang dari kuala pilah. Tapi ada jugak yang naik. Well. That's our bus and i had enough of waiting. But, kena tunggu jugak. Huhu. Pak cik yang jaga terminal tu hanya boleh cakap sabar² and TUNGGU bas lain.

TUNGGU LAGI??

Nasib baik tak lama. Then another bus came in. Double decker bus. Memang aku dah tunggu awal² depan pintu bas. Naik. Duduk. Another halfway to reach my destination. Aku sampai dalam pukul 8 dekat pudu sentral. Wow. Semua kesulitan ini berpunca pasal kelas ganti yang memang tak ada faedah langsung aku datang. Next time. Kelas ganti ada lagi. Kirim salamlah dekat lecturer tu.

CONCLUSION

►Aku cuma tak berpuas hati dengan kualiti servis SKS kali ini. Pasal tukar bas tu. They should reserve our bus tu betul². Sebab, masa aku beli tiket bas itu. Aku fikirkan keselesaan tapi sepenuhnya aku dapat rasa. So, a little touch up please for the service pakcik?


0 comments:

Post a Comment

 
www.dausphilosophy.blogspot.com