Saturday, February 11, 2012

Dahagakan Cuti

CUTI

4 hari cuti. Tak puas langsung. Jumaat balik lambat. Sabtu duduk dekat rumah. Ahad kerja. Isnin pun duduk dekat rumah. Selasa hang out. Rabu balik Kuala Pilah balik. Memang tak ada mood langsung nak balik that time. Nasib baik tumpang kereta orang. Memang tak sanggup nak travel macam biasa. Huhu. The truth is. Aku rindu cuti yang panjang. Rindukan rumah. Dulu memang sangat nak tahu macam mana hidup merantau. Beriya² nak rasa. But now, there's nothing like home my friend. Serious, believe me.

Kenapa aku suka cuti? Antara sebab dia. Cuti aku balik KL which mean Family + My Mom's Cooking + Internet Connection laju. Lagi pun duduk KL tak akan sama duduk dekat negeri orang. Lagi kenapa aku suka? Cuti mean tak ada class. Bukan aku tak suka belajar. Malas kadang² pun menyeronokkan apa? Baring atas katil sambil baca Lawak Kampus. Aint it is the best moment of your life? :D

The third reason? Tiada assignment yang perlu difikirkan. Kepala otak pun tak akan serabut dengan due date yang hampir tiba. Kerja² yang perlu taip dan print. Semua rancangan untuk kita buat masa kita cuti semua bersumber keseronokkan. What we like to do. Bukan what we doesnt like to do.

Bukan aku dah bosan belajar. Aku seronok belajar belajar dekat sini. I found great friends here. great housemate. Cuma aku rindukan masa aku cuti. Masa dekat dekat rumah.

0 comments:

Post a Comment

 
www.dausphilosophy.blogspot.com