Tuesday, February 7, 2012

Baucer Buku 1 Malaysia

MPH

►Baucer Buku. RM200 jumlah kesemuanya. 4 keping. Aku memang dah rancang nak habiskan baucer ini masa cuti Maulidur Rasul. Pergi MPH dekat Mid Valley. Nak borong habis buku smpi RM200. Stationery pun boleh beli guna baucer buku dekat MPH ini. Tak tahu la kedai buku lain.

Mid Valley. Aku ada kisah hitam dengan tempat itu. Bukan kisah apa. Kisah aku dengan komuter. Guess what. Memang kena berimpit. Kurang udara. Berpeluh². Lepas 20 minit macam itu. Sampailah stesen yang dihajati. Lunch at McD. Guna baucer jugak. Shopping barang keperluan dekat Carefour. Watson. Then MPH. She said today hari baucer sedunia because banyak guna baucer. Hehe.

Kurang pilihan buku. Bagi orang yang jarang pergi Mid Valley and ada dekat KL. MPH dah dipindahkan ke bawah. Lagi kecil rasanya dibandingkan dengan yang dulu. Mungkin sebab itu tak banyak buku. Buku yang aku cari pun tak ada. Lastly, aku spent RM100 je. Banyak aku spent beli stationery. Hundred yang lebih itu aku simpan untuk beli buku yang aku nak itu. Mana tau jumpa dekat popular ke nanti?


KOMUTER : SKRIP LAMA

Tak perlu nak huraikan lagi. Semua dah tahu betapa teruknya service Komuter. Tapi tak pernah berubah sikit pun. Tak ada perubahan yang positif. Suasana yang sama. Masalah yang sama. Skrip yang sama dimainkan. Aku masih rasa kerajaan sepatutnya invest dalam KTM. Bukan buat MRT. Yang lama tak terjaga. Nak buat yang baru? 

0 comments:

Post a Comment

 
www.dausphilosophy.blogspot.com