Saturday, September 3, 2011

Open House 2


Rumah Nazahiyah


║It's already 2.30 PM. Aku bergegas menaiki lif nak pergi kerumah Yen. Meanwhile, Anoi tengah tunggu dekat bawah. He drive again today. Today plan nak pergi rumah Naza. Her girlfriend. A few minutes, fewlah sangat. Huhu. Berangkatlah kitaorang menuju ke rumah dia. Tak jauh actually. Flet sebelah je.

║I dont know why, I keeping making jokes. Memang tergelak² je aku dengan diorang². Lebih kurang lepas 1 jam kat rumah dia. Kitaorang salam tangan her mother sebab nak balik. Ada dengar duit raya, tapi tak kunjung tiba pun sampul tu kat tangan kitaorang. Anoi kata nak bagi nanti tapi tak tahulah. Boleh percaya? 
Inside the car, I invite Yen to beraya lagi. Next destination is Balakong. But he refuse. Kata malas.

Rumah Nurul Izwannie

║Aku terlelap. Kerja pukul 5 PM. So I decide to take a nap. Then my phone vibrate. One message received. From who? From Yen. A miracle happen. Dia tiba² nak beraya. Aku pun apa lagi. Jomlah.
Sure aku datang lambat kerja. Huhu. 

║The location is in Jalan Peel, PPR Laksamana. Cantik enviroment dia. Lif pun ada hiasan. Kalau nak harap kan 'Condo' aku ni. Sehari letak esok dah jahanam. Mentaliti down! Masa nak carik rumah dia. Dia tiba² muncul. Then teruslah masuk kerumah dia. Makan kuih, borak². Yen ajak pergi balakong rumah Elia. After confirm with her. We continue our journey. About 20 minutes lah jugak baru sampai.

Rumah Elia

║Quite hard nak carik rumah dia. Lepas Yen cakap dengan Elia baru tahu macam mana nak masuk. Cheras Perdana. Lepas lalu security punya pondok. Kitaorang terus parking. Then, nampak dia baru nak keluar dengan adik dia. Nak carik kitaorang la tu takut sesat. Masuk² rumah aku terus ternampak potret seorang tokoh ulama kat malaysia ini. 
TUAN GURU HAJI DR HARUN DIN

║Beliau antara ulama yang aku kagumi dekat Malaysia ini. Dia pun pakar dalam perkara - perkara ghaib ini. Anyway, she prepare sedap jugak for us. Ayam masak merah. Wow, memang sedap tu. Ayam², my favourite. Sampai dua ketul aku makan. Nasik dua kali tambah. Memang lapar.


║Before balik, aku, Yen and her take a photo. Yela, bukan senang nak jumpa. Lagipun aku nak jadikkan bahan for my blog. So, there she is. Yen macam mana entah tangkap gambar. Blur muka aku. Huhu. Around 9 PM baru sampai rumah. Aku pergi kerja pukul 9.30PM. Nasib baik tak kena marah.


0 comments:

Post a Comment

 
www.dausphilosophy.blogspot.com