Monday, September 5, 2011

Take It As a Lesson

Lompat Hall




║Hah. Kan dah kena tangkap macam penjenayah. Memang dia bersalah pun sebab lepas habis satu wayang dia pergi lompat hall lain. Lepas tu pergi hall lain pulak. Lagi, kacau orang dalam panggung tu pulak. Aku lepas dengar complaint panas lah hati aku. Ajak colleague aku naik atas. Kita kena kasi ajar ini anjing. Haha. Ayat gangster!

║Nampak je kelibat budak² ni aku terus jerit. WOII! Macam masa aku jadik pengawas dulu. Jerit dua kali baru dengar. Tanya dia mana geng dia. Cakap dah lari. Lepas tu abang cleaner tu bawak lagi dua orang. Empat orang budak ni buat kecoh betul. Aku cakap dengan colleague aku suruh bawak pergi office. Aku pergi dulu nak inform kat manager. Tapi entah macam mana 3 orang tu lari. Tinggallah sorang kat atas ni menjadi mangsa kekejamanan aku.

║Nak aku telefon polis? Kau tidur dalam lockup la malam ni. Abis kau sekolah esok. Nama kau naik assembly esok. Buat malu mak ayahlah kau. Hah! Itu antara ayat yang aku hemburkan dekat budak ni. Bukan nak buli semata². Saja nak bagi pengajaran, psikologi supaya lepas ni dia tak berani nak buat lagi. Kesian jugak tengok budak ni nak nangis. Tapi umur dah 14 kan. Tak kesian sangat. Lepas ambil gambar dia, manager aku kasi lah lepas. Kelakar jugak time aku tengking dia suruh mintak maaf kat manager aku. Macam drama. Haha. 


2 comments:

iqa_sweet said...

haha jahat gak abang ni..XD
kesian budak tu...

firdaus said...

iqa kenal budak nie?

Post a Comment

 
www.dausphilosophy.blogspot.com