Sunday, August 7, 2011

7 Ramadhan 1432H

Bazar Ramadhan Sungai Besi

Hari ini. Aku berkesempatan keluar sebentar dari tempat kerja dengan co -worker aku. En. Ashraf, mula - mula pergi bazar dekat Kg Malaysia tapi disebabkan kurang pilihan we decide to go to bazar Sg Besi.

Sampai je, aku terus cakap. Ini barulah bazar, banyak pilihan, banyak gerai. Orang ramai pun penuh sesak. Rambang mata dibuatnyer. Tak tau nak beli apa. Beli ikot kemampuan saja lah. Last - last, aku beli kebab dengan lepat pisang. Kebab tu sebab aku ngidam.

Buka Puasa @ MBO

Suasana berbuka puasa dekat MBO mcm dekat rumah. Makan ramai - ramai, masing - masing bawak lauk untuk dikongsi. Ada yang beli kuih - kuih. Betul - betul terasa macam keluarga. Aku je yang tak sumbangkan apa - apa itupun air gas harga 2.50. Huhu. Seronoklah berbuka puasa macam tu. Keseronokan itu bukan pada makanan, tapi perasaan kita yang berjaya menghabiskan ibadah puasa hari ini. Terasa puas. Ditambah lagi dengan berbuka beramai - ramai. Gurau senda tu boleh dijadikan pengubat stress. Satu suasana pekerjaan yang cukup tenang..


0 comments:

Post a Comment

 
www.dausphilosophy.blogspot.com