Monday, August 1, 2011

1 Ramadhan 1432H

My Beloved Nokia 5130

1 haribulan lapan. Setahun sudah pun berlalu. Memori Ramadhan tahun lalu masih segar di ingatan. Sekelip mata kita dah pun berada dalam bulan Ramadhan semula. Pantas, Cepat, Laju masa berlalu. Tapi kalau nak dikatakan 3 bulan bukanlah lama sangat. Tapi handphoneku problem lagi. Alhamdulilah masih boleh di-repair sebab problem software tapi melayanglah lagi RM50 ku.
Huhu.





Tibalah aku kat tempat ini pukul 12.07 minit. Sampai saja kat kaunter. Aku terus cakap saya nak flashing hp ini. She asked why. Aku cakap tak boleh access message. Common problem for Nokia 5130. So dia kata kena formatlah macam ini. Format = Flashing sama lah. Then she said tapi kita cas RM50. Aku anggukkan kepala sebab aku dah pernah repair kat sini bulan Mac lepas. Lepas 2 jam akhirnya siap. Aku pun dah lewat pergi kerja. Handphone pun dah ok. If 'she' have a problem, I'll have problem too. Problem to sleep. Resah, rasa tak sama kalau dia tak ok.

Persoalan. Rasional ke format sampai RM50. Bukan tukar component or aku mintak diorang diagnosis aku punya tu then mintak diorang solve berpuluh - puluh masalah bug dekat hp Nokia 5130 ini. Imagine handphone ini sekarang dah murah. Mesti ramai yang target this HP. Then this problem will happen to them. If owner tu sekolah. Bukan habis duit belanja dia nanti. Ini jela yang aku tak puas hati dari pandangan aku lah. Cuma aku rasa patut dikurangkanlah. Rm50 is to much lah.

0 comments:

Post a Comment

 
www.dausphilosophy.blogspot.com