Tuesday, August 30, 2011

Satu Syawal

Balik Kampung

║Takbir dilaungkan. Tanda kemenangan. Kemenangan diatas peperangan selama sebulan. Melawan nafsu dengan bersenjatakan iman dan kesabaran. Akhirnya tiba hari yang dinanti. Hari Raya Aidilfitri menjengah lagi. Hari ini aku mulakan dengan menunaikan solat sunat di masjid aku. Pada mulanya agak lengang, tapi lepas beberapa minit ruang saf² dipenuhi dengan orang ramai. Tapi kebanyakannya orang² berbangsa bangla. Huhu. Memang KL dipenuhi dengan bangsa asing je masa sekarang. Ramai yang balik kampung.

║Lepas selesai solat sunat, aku pun bergegas pulang ke rumah. Tak makan lagi ni. Lapar. Lepas semua dah sampai dekat rumah. Ekspedisi balik kampung pun bermula. First stop. Rumah Mak Long aku. Aku memang suka rumah dia sebab besar. Maklumlah banglo. Memang aku teringin sangat this kind of house.




My Pak Long with My Abah
tengah bincang pasal kencing manis. typical topic. :P



║Pukul 2 lebih, aku dengan family aku pun menuju ke rumah Pak Cik Said. Hah, kalau tak ada dia ini. Tak lahir aku kat dunia. Sebab dialah my parents boleh bertemu. He like a brother to my father. This is his house.

Cantikkan rumah. Memang style kampung betul.



║After that, I'm on way to visit my nenek. She stay at Sg Buloh. Tak jauh sangat from Rawang, rumah Mak Long aku. After 10 minutes, kitaorang pun sampai dekat Kampung Paya Jaras. Guess what, aku terserempak dengan M. Nasir. Aduh, aku dahlah die-hard-fan dia. Masa itu jugaklah lagu Salam Dunia aku nyanyi. Tak dapat tegur, terserempak pun jadi lah~


A pair of Nike Classic with Baju Melayu. What a style :D


My grandmother. She belum nyanyok lagi ok.


Tangkap gambar before balik

║On the way back aku memang mengantuk gila. Maybe sebab aku makan lemang banyak sangat. In the end, aku tidur je sepanjang perjalanan pulang. Tahu² dah sampai rumah.

0 comments:

Post a Comment

 
www.dausphilosophy.blogspot.com